Zavirovaný marketing

Jak OPAVIA upekla hry pro celou rodinu

18.6.2020
ondrej.novak

Někomu zavřeli hospodu, jinému kadeřnictví, jinde se zavřela automobilka. Ekonomika se během pár dní téměř zastavila, stejně jako pohyb přes hranice, turismus a skoro i chození po ulici. Nás krize přikovala k monitorům, Skypu, Zoomu a telefony, které ani normálně moc neodkládáme, jsme přestali odkládat úplně. Ale co nám krize přinesla? Co jsme se v ní naučili my i naši klienti? Přinášíme druhou z řady případových studií na téma #zavirovanymarketing.

Poučení: Nabízíš něco, co najednou nejde využít? Uprav podmínky tak, abys nadále lidem nabízel hodnotu.

Situace:

Vaše vztahy se zákazníky jsou dlouhodobě perfektní. Kromě toho, že jim nabízíte produkty, které léta kupují a které mají rádi, také často chystáte různé spotřebitelské soutěže. Tentokrát o dovolenou v zahraničí. Což začne být problém ve chvíli, kdy vám najednou zavřou hranice a vyhlásí karanténu. A teď co s tím? Zejména když jste společnost Opavia, rodinná značka s tradicí 180 let, přičemž speciálně rodiny to teď nemají vůbec snadné.

Řešení:

Agentura Geometry Prague napřed musela vyřešit problém s výhrou v podobě dovolené. Na první pohled to bylo, jako byste uprostřed Sahary vyhráli kajak. Proto přišel nový vizuál a nové sdělení: „I z bezpečí domova můžete vyhrát dovolenou snů! Platnost hlavní ceny je prodloužena vzhledem k výjimečnému stavu.“ Novému sloganu i vizuálu se musela přizpůsobit celá komunikace na sociálních sítích i na webových stránkách. Zvláštní kapitolou byl televizní spot, který se upravil formou cover flash news, tj. sdělení, které probíhalo jako banner pod normálním spotem.

Spolu s tím přišla dlouho očekávaná kampaň u příležitosti 180 let značky. Marketérům bylo jasné, že teď je ta správná chvíle, kdy má rodinná značka pomoci rodinám. Situace pro rodiny nebyla snadná, děti najednou nemohly chodit do školy a všude panoval strach. Na to reagoval tón celé kampaně a zejména pak claim: „Jsme v tom s vámi!“ Na vzniklou situaci se podařilo napojit i 180. výročí značky, konkrétně postem: „Zůstat doma může mít své výhody. I Opavia začala jako přivýdělek z domova. Třeba i vy dostanete za tu dobu nějaký skvělý nápad.“

Cílem také bylo rodiny zabavit a usnadnit jim tak dobu strávenou v karanténě. Proto přišel nápad na hry pro celou rodinu, například sušenkové případně pexeso, případně sušenkové člověče, nezlob se s herní deskou ke stažení a vytištění zdarma. Speciálně pro děti pak přišly omalovánky s motivem produktů Opavia. A pro rodiče klasické recepty na vaření pro celou rodinu s použitím produktů Opavia.

Z reakcí na sociálních sítích je znát, že se změna komunikace vyplatila. Zákazníci byli rádi, že je jejich oblíbená značka nezklamala ani v tak složité chvíli, a šance na výhru dovolené také nepřišla na zmar.

Více informací najdete zde.