Zavirovaný marketing

Jak v Kooperativě vystřihovali srdce z kartonu

21.7.2020
ondrej.novak

Někomu zavřeli hospodu, jinému kadeřnictví, jinde se zavřela automobilka. Ekonomika se během pár dní téměř zastavila, stejně jako pohyb přes hranice, turismus a skoro i chození po ulici. Nás krize přikovala k monitorům, Skypu, Zoomu a telefony, které ani normálně moc neodkládáme, jsme přestali odkládat úplně. Ale co nám krize přinesla? Co jsme se v ní naučili my i naši klienti? Přinášíme první/další z řady případových studií na téma #zavirovanymarketing.

Poučení: Nefňukej, že teď zrovna něco nejde sehnat, a nahraď to tím, co máš. (karton)

Situace:

Natáčení TV spotů všichni známe. Spousta natáčecích dnů, koordinace s režisérem, herci, případně zvířaty, do toho postprodukce atd. Takhle vymyšlené to měla i Kooperativa se svou agenturou Boomerang. Jenže zkuste si v karanténě něco natočit nebo nafotit (pokud to nemá být liduprázdný Karlův most).

Řešení:

Nezvyklá doba žádá nezvyklá řešení. Samozřejmě si lze sednout a brečet, že v takové situaci naplánované věci prostě nejde udělat. Nebo se dá zapojit kreativita a to, co je zrovna dostupné. I kdyby to měla být stará krabice (kterých jsme díky nakupování všeho on-line měli skutečně hodně).

Plánovaná kampaň na životní pojištění Flexi nakonec proběhla. A nesla i klíčové sdělení, které muselo zaznít, tj. že životní pojištění Flexi vám přinese dvakrát víc v případě infarktu myokardu. Dokonce výsledné náklady na spot dosáhly pouhé desetiny původně plánovaného rozpočtu.

Stačilo se vzdát myšlenky na hraný spot a přijít s něčím originálním. Týká se spot srdce? Tak použijte srdce. Nejde zrovna žádné sehnat? Vystřihněte ho z kartonu. Přesně to v Boomerangu udělali a výsledný spot je parádní, ostatně můžete se na něj podívat sami zde. Kromě animace vznikla i série fotek, které slouží jako nové vizuály na webu a v dalších médiích.

Tenhle příběh ukazuje důležité vlastnosti správné agentury: nebojí se nových věcí, umí improvizovat za jakýchkoli okolností, umí vyjít s tím, co je zrovna po ruce, a zejména umí vyjít vstříc svým klientům.